Estratègies de comunicació

DURADA: 100h

OBJECTIUS:

Estudiar la relació entre comunicació i política. Conèixer els orígens de la Comunicació Política, que es remunten a l’època clàssica. Reflexionar sobre els principals esdeveniments que van marcar l’evolució de la comunicació política, de la propaganda religiosa en l’Edat Mitjana a l’auge de la impremta. Comprendre l’eclosió i auge de la comunicació política en les últimes dècades, amb les campanyes polítiques nord americanes com a principal referent. Analitzar els diferents sistemes de mitjans i la seva repercussió en la comunicació política.
Estudiar l’homogeneïtzació dels mitjans de comunicació occidentals en els últims anys i la creixent influència de nous factors com internet. Desglossar els elements que componen una campanya electoral a l’actualitat. Descriure la “personalització” dels partits i campanyes a favor dels líders polítics. Identificar les principals funcions i habilitats del DIRCOM i les tendències en el sector. Fer servir les diferents eines de comunicació més utilitzades pels Departaments de Comunicació. Estudiar les habilitats i coneixements que requereix l’adaptació dels gabinets de comunicació a la web 2.0. Analitzar els canvis produïts amb la irrupció d’Internet en eines com la nota de premsa, la roda de premsa, el dossier o l’entrevista. Estudiar alguns dels més sonats casos de crisi que s’han produït en els darrers anys en empreses i institucions i com aquestes han abordat la seva gestió. Descobrir les característiques comunes que es donen en tota situació de crisi i els tipus de crisi que poden sorgir. Conèixer les principals fases que requereix l’elaboració d’un pla de comunicació en crisi. Aprofundir en la gestió del postcrisi com a mesura per millorar la imatge interna i externa de la nostra organització.

 

CONTINGUTS:

UD1.La comunicació política. Antecedents i desenvolupament

1. COMUNICACIÓ I POLÍTICA. DOS CONCEPTES INSEPARABLES

2. LA COMUNICACIÓ POLÍTICA. ANTECEDENTS I DESENVOLUPAMENT

2.1. Orígens. època clàssica

2.2. Propaganda i religió a l’Edat Mitjana

2.3. L’auge de la impremta. L’Edat Moderna

3.  Análisis de la Comunicació Política moderna. Estudi de casos

3.1. Anàlisi de la Comunicació Política a Estats Units

4. Màrqueting i Comunicació Política avui

UD2.Características de la comunicació política electoral

1.Sistemes de mitjans i comunicació política. relació i tendències

2. Elements clau en la comunicació política

2.1. La imatge de partit

2.2. El programa electoral

2.3. La imatge del candidat

2.3.1 Busqueda de la “simplificació” 3. Tipus de missatges

UD3.Herramientas de comunicació política

1. Profesionalización de la Comunicació a les institucions polítiques i en les empreses

1.1. El perfil del DIRCOM. gestionar converses

1.2. Perfil del DIRCOM a Europa

1.3. Gestió de la comunicació en línia

 1.4. Situació actual i tendències en comunicació corporativa

2. Les relacions amb els mitjans en l’era digital. Estratègies i tendències

2.1. Funcions de la comunicació en les institucions

2.2. La construcció periodística de la realitat. Una negociació constant i desequilibrada 

3. Mitjans propis, mitjans guanyats i mitjans pagats

3.1. El web és el mitjà

3.2. Les xarxes socials

3.3. La nota de premsa interactiva

3.4. La roda de premsa a l’era digital

3.5. El dossier de premsa

3.6. L’entrevista. Preparació i tendències

UD4.Comunicación en situacions de crisi

1.Ejemplos de crisi

2. El concepte de crisi

3.Característiques comuns en les crisis

4. Tipos de crisi

5. El Pla de Comunicació en situacions de riscos i crisi

5.1. Identificació de la crisi

5.2. Enfrontament a la crisi

5.3. La resolució de la crisi.

5.4. La gestió del postcrisi.

Inscriu-te al curs!